Flipped vid


Fomålet med denne video er at gøre det lettere for eleven at kunne tegne noget bestemt. Samtidig bruger vi som undervisere meget tid på at skulle hjælpe eleverne med "småting" i tegneprgrammet. Jeg tror at denne form for loopundervisning med en video kan at eleven ikke skal spørge så meget, da det også nogengange er svært for en elev at blive ved med at spørge mange gange om næsten det samme, eller føler sig stucked i en position.

Denne video er sigtet mod elever på H2, og svendeprøve.




Flipped modellen

Undervisningsforløb:
1
H2, tegning af grat og kel, i teori 3d program.
Elevens forudsætninger: Eleven skal kunne tegne rimeligt selvstændigt i programmet, og have haft de teoretiske oplæg til denne opgave.
Det er også her at eleven kan se læringsmålet med videoen.

2
Jeg stilladserer i starten af videoen hvad det omhandler, og hvad det er en del af i det store perspektiv, og eleven kan gennem dette også se hvilket udbytte hen kan få af at bruge den. 

3
Eleven kan bruge denne video hjemme til forberedelse til næste dags undervisning, og ved at se denne kan hen evt. være mere tryg ved at skulle se hvad hen skal dagen efter, og hvad der forventes at kunne udføres dagen efter.

4
Jeg har valgt ikke at lave spørgeskemaer, da dette er en instruktionsvideo der ligger i det hjørne som i Hersoms praksis læringsmodel er praksis anvisende. Dvs. at det er en opgave 

5
denne fase foregår i teorilokalet, og jeg er i lokalet gennem hele denne fase, da det er her at eleven for første gang har handson med opgaven. Det er vigtigt at jeg er tilstede, da jeg her skal være den der løser små problemer med tegneprogrammet der kan opstå. 
Jeg vil betegne denne del af undervisningen som en loopundervisning.



6
Efter endt undervisning vil det være muligt at eleverne kan komme med komentarer   på videoen, og jeg kan rette den til hvis nødvendigt.



Præsenterer mig selv af hvad videoen er en del af. 1 af 3 instruktionsvideoer.

Fortæller hvad de tre videoer kan, inden jeg viser hvad denne handler om.

Viser de tre forskellige dele, og viser spærplan så man kan sætte det sammen med de tegninger man normalt ser ude hos mester.

Efter dette går jeg til emnet i den specifikke video, og skjuler resten af den tegning der var, så blikket for eleven kun er på det det handler om.

Jeg gennemgår de mål som de normalt har når de skal tegne noget som dette, og dette er også for at repetere de fagudtryk som de skal kunne bruge senere.

Så går jeg over og begynder at tegne, og kører det meget slavisk frem. Og det er her at det er praksisanvisende, og eleven skal følge min instruktion, for at det kan lykkes.

Jeg siger alle de trin jeg gør, og hvilke funktioner jeg bruger.

Jeg siger hvornår at den er tegnet færdig, så eleven ved hvornår opgaven er afsluttet.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Synopsis, eller ihvertfald et forslag hertil.

Ide til opgave, og tanker omkring Bloggen.