Den første video, sammen med eftertanker

Så kom den første video til live

https://www.youtube.com/watch?v=suRzk5cXbvk

Jeg kan efter at have lavet denne ene video godt sidde og spørge mig selv om, hvorfor jeg kun ville lave en video?

Det er ikke noget der tager særlig lang tid at lave, og vil det ikke være lettere for eleven at tilgå tre forskellige videoer, og dermed kunne tilgå den helt præcise del som de skal tegne.

Hvad er ideen med dette projekt, kan jeg spørge mig selv? Er det at jeg skal kunne lave en video som fungerer for alle tre dele, og dermed kunne sige at "HALLØJ" se hvor god jeg er til at binde disse tre dele sammen, eller er det at jeg kan lave tre forskellige videoer der præciserer fremgangsmåden bedre for eleven på de forskellige punkter, så eleven har bedre læring?

Svaret er da ret åbenlyst....

Jeg skal komme ned fra det øverste trin på den taksonomiske trappe, og tage mine elevers udfordringer i øjenhøjde. Deres behov er nærmere at de kan gå ind og plukke den video ud der beskriver deres udfordring i undervisningen, og se den uden at skulle tænke på de to andre dele man også kan tegne.

Konklusion: Jeg kan godt have det samme udgangspunkt i starten af videoen, men den skal ende i de tre forskellige emner. Dette vil gøre det mindre forvirrende for eleven at skulle følge med i, men at jeg tager udgangspunkt i den samme start af videoen vil gøre det genkendeligt for eleven, da dette er en del af de identiske elementer.
Jeg søger imitation  (Piaget dag 3 side 51)

https://www.blivklog.dk/laering-piaget/

PS. Nu skal jeg bare finde et cool navn til min kanal, måske Unicorn in the deep forest





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Synopsis, eller ihvertfald et forslag hertil.

Ide til opgave, og tanker omkring Bloggen.

Flipped vid