1. undervisning hvad fik jeg med?

Hvad gik godt her den første dag?
Der er ingen tvivl om at den første dag altid er lidt af en forvirring, og mon ikke vores egne elever også synes det, men alt det nye skal lige bundfælde sig på turen hjem.
Det lyder måske lidt underligt, men det er godt at se det ikke kun er mig der har lidt svært ved at definere denne digitale dannelse, så vi er sådan lidt i samme båd. Jeg har været i en studiegruppe idag hvor vi havde en snak om deres opfattelse af denne dannelse.

       Hvad har været en udfordring?
Som jeg nævnte før har det været en udfordring at skulle sætte ord på den digitale dannelse. Jeg kan godt tage nogle begreber fra Klafki eller Kant og bare sætte ind, men vil hellere kunne sætte mine egne ord på.
Det gar været en klar udfordring at skulle stykke alle dages elementer sammen, og der har dagen igennem været lidt misforståelser på kryds og tværs. Men mon ikke vi alle tager lidt med fra denne dag.
Jeg har også skulle stille skarpt på at finde rundt på KP siden med alle de ting der er lagt ud, hvilket er mere end vi er vant til. Her mener jeg at studentfolder plejer at være tom, men på dette forløb ligger der virkelig meget i den. 
Vi har i vores lille gruppe snakket om at vi måske skulle lave et lille forum hvor vi også kan dele forskelligt med hverandre.


•     Hvad vil du have særligt fokus på næste gang i forhold til egen læreproces?
Mit fokus frem mod næste undervisnings gang vil være at få sat mig ind i hvor at det forskellige ligger på KP siden, og jeg skal se om jeg kan finde en klar linie for hvilke mål modulet har, så jeg kan fokusere på dette. jeg er vant til at jeg retter min opgave mod disse mål, og det fungerer ret godt for mig.
Jeg fandt i studiehåndbog hvor meget der skal opfyldes på dette modul. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Digital dannelse, hvem-hvad-hvorfor?

Synopsis, eller ihvertfald et forslag hertil.

Ide til opgave, og tanker omkring Bloggen.