Blot nogle tanker
Jeg kan forstå at eleven skal/kan have, eller lave sin egen didaktiske sti.
Men at det umiddelbart godt kan være svært at få dem til at gøre det, da de godt ved at den nemmeste vej gennem uddannelsessystemet er bare at gøre som de plejer, og følge lærerens anvisninger.
Ift. det som jeg gerne vil lave, hvor man tegner en grat/kel/plankekel efter nogle meget ens instruktioner, er pointen ikke at eleven skal lære at bruge programmet, men at de skal have en tryg og ens fremgangsmåde til at tegne tre komplicerede dele, som de uanset hvad vil møde enten den ene eller anden af til deres svendeprøve.
Hvis man skal tage en didaktisk model ind i dette, kunne det godt være Hersoms praksislæringsmodel, ud fra devisen om at eleven stadig selv kan vælge frit hvordan at de vil tegne disse elementer, men hvis de skal bruge min form, vil det være en praksisanvisende metode, og være lukke-lukke.
Men at det umiddelbart godt kan være svært at få dem til at gøre det, da de godt ved at den nemmeste vej gennem uddannelsessystemet er bare at gøre som de plejer, og følge lærerens anvisninger.
Ift. det som jeg gerne vil lave, hvor man tegner en grat/kel/plankekel efter nogle meget ens instruktioner, er pointen ikke at eleven skal lære at bruge programmet, men at de skal have en tryg og ens fremgangsmåde til at tegne tre komplicerede dele, som de uanset hvad vil møde enten den ene eller anden af til deres svendeprøve.
Hvis man skal tage en didaktisk model ind i dette, kunne det godt være Hersoms praksislæringsmodel, ud fra devisen om at eleven stadig selv kan vælge frit hvordan at de vil tegne disse elementer, men hvis de skal bruge min form, vil det være en praksisanvisende metode, og være lukke-lukke.
Kommentarer
Send en kommentar